Friday, February 12, 2010

roadtour kedai kain : Day 2

11 February 2010

Hari ini, saya dan Mama menyerang kedai kain di Jalan TAR. Rasa nak tercabut kaki ni berjalan, ditambah dengan cuaca yang panas terik, tapi itu semua terubat bila tiba di Jakel Textile. Dalam beribu kain disitu, hanya satu telah berjaya menambat hati saya. Walau disogok dengan kain-kain yang bermacam patern oleh seorang kakak pelayan di situ, mata saya tetap jatuh di atas kain yang comel designnya, manis sekali warnanya itu. Dalam timbunan kain yg disuggest kepada saya, Mama capai kain idaman saya lalu berkata, “Elin kalau dah berkenan, yang tu saja la yang dia tengok, tengok hat lain tak dak hati dah”. Ya, wanita paling hebat dalam dunia ini, memahami saya dengan ajaibnya. =)

Tapi kain tu agak mahal harganya, ekoran kain tu ada one piece saja, tak seperti kain-kain lain yang bergulung2 banyak di situ. Kain idaman ni datang siap berukuran 4.5meter. Bak kata kakak itu, exclusively satu, tiada duanya. Setelah membrain-wash diri sendiri, saya usulkan cadangan pada mama untuk meneruskan survey di kedai lain, manalah tahu, ada kain yang bisa mengubat hati saya dan affordable serta reasonable harganya.

Kami dua beranak pun melangkah ke lift, tiba-tiba seorang kakak menarik lengan Mama. Memujuk Mama kembali ke tempat kain tadi. Mama bisik di telinga saya, “Orang ni anak tokey…”. Ohhh,cantik orangnya, rasa nak pinjam hidung dia. Kakak cantik tu bertanya kepada kakak yang melayan kami tadi, kain mana yang kami berkenan. Lalu, dia bertanya kepada mama, “Are you not happy with the price?”. Mama tersenyum lalu point kepada saya, “Asked her..its for her akad nikah”. Kakak cantik tu bertanya kepada saya, “Adik suka kain ni?”. Saya hanya mengukir senyuman, mungkin manis, mungkin juga senyuman paling buruk. Hahaha.

Dan bermulalah aktiviti tawar menawar harga, dan sehinggalah harga yang ditawarkan sudah pun berada dalam budget saya. Ehh tak, bukan budget saya, budget encik sayang saya sebenarnya, duit yang telah dibank-in ke account saya. Tapi pada masa yang sama, saya bersms dengan encik sayang, update news pasal kain, macam biasa, si dia sudah berkira-kira mahu topup budget untuk beli kain. Saya halang, jangan sayang, sabar dulu. Dan berkat usaha dan kesabaran saya serta mungkin aksi manja memujuk kakak cantik itu, sehingga harga yang ditawarkan, sangat memuaskan hati saya. =)

Dan terima kasih untuk encik sayang saya juga, selalu saja ingin ‘made my dream come true’ kan. Baby ni… Biarlah saya berusaha sikit untuk dapatkan apa yang saya idamkan, gunakan mulut potpet saya ni sebaiknya dalam tawar-menawar serta memujuk rayu si kakak cantik. Hehe.

Alhamdulilah, syukur, yang diidamkan telah selamat menjadi milik saya. Selesai sudah satu dulang untuk hantaran tunang nanti, kain akad nikah kita. Complete set, kain untuk baju saya dan kain untuk baju melayu encik sayang sekali. Lepas ni, kita shopping barang-barang untuk deco dulang hantaran ye. Buat sendiri je, bergabung tenaga dengan Mama. Lebih puas hati dan pastinya lebih jimat. Tak sabarnye! =D


having breakfast with mama saya yang cantik




No comments:

Post a Comment

nuffnang_bid = "92f7b9c009987a14ca60af74d11f5da6"; document.write("
"); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/survey/pollwidget.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();